Alışveriş sepetiniz boş!
Teslimat & Ödeme Bilgileri
Ödeme ve Teslimat
Banka Havalesi veya EFT (Elektronik Fon Transferi) ile ödeme işlemlerinizi Türkiye Ekonomi Bankası (TEB) "TR740003200000000033747411" numaralı IBAN'a yapabilirsiniz
Sitemiz üzerinden kredi kartlarınız ile;
Her türlü kredi kartınızla online tek ödeme ya da TEB online taksit
imkânlarımızdan yararlanabilirsiniz. Online ödemelerinizde siparişiniz sonunda
kredi kartınızdan tutar çekim işlemi gerçekleşecektir. Muhtemel sipariş iptali
veya stok sorunlarını nedeniyle oluşabilecek sipariş iptallerinde kredi kartınıza para iadesi
3 iş günü içerisinde yapılacaktır.
Siparişlerinizin olası sebeplerle iptali durumunda; Alternet Yazılım
Limited Şirketi üç iş günü içerisinde ürün bedelini hesabınıza ve/veya kredi
kartınıza iade eder. Ancak, banka hesap bilgilerinizi ve/veya kredi kartı
bilgilerinizi doğru ve eksiksiz olarak şirketimiz finans yetkililerine
bildirmeniz gerekmektedir.
Mal/hizmetin teslimi alıcının talep ettiği adreste kendisine yapılır. Teslimat; stokun müsait olması ve mal bedelinin satıcının hesabına geçmesinden sonra en kısa sürede yapılır. Doğal afetler, hava muhalefeti vs. gibi mücbir sebeplerle gecikmeler olabilir. Satıcı, mal/hizmetin siparişinden itibaren 30 (Otuz) gün içinde mal/hizmeti teslim eder ve bu süre içinde yazılı bildirimle ek 10 (On) günlük süre uzatım hakkını saklı tutar. Herhangi bir nedenle mal/hizmet bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı mal/hizmetin teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir. Alıcı, kendisinden başka birine ve/veya kendi adresinden başka bir adrese teslimat yapılmasını isterse, bu talebi doğrultusunda teslimat yapılır. Teslimat masrafları alıcıya aittir. Satıcı, web sitesinde, ilan ettiği rakamın üzerinde alışveriş yapanların teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse, teslimat masrafı Satıcıya aittir. Mal/hizmet teslimatı kargo firmalarınca yapılmaktadır. Alıcı, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek ezik, kirik, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Faturada bu durumda iade edilir. Alıcı kargodan teslim alınan ürünün sağlam ve hasarsız olduğunu kabul etmiş olur. Alıcının teslim öncesi malı muayene sorumluluğu vardır. Sipariş konusu mal/hizmetin teslimatı için; alıcı tarafından mesafeli satış sözleşmesinin elektronik ortamda gerekli teyidinin yapılmış olması ve bedelinin alıcının tercih ettiği ödeme sekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle mal/hizmet bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı mal/hizmetin teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
Teslim alınan Mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul
edilecektir. Teslimden sonra mal/hizmetin özenle korunması borcu, alıcıya
aittir. Mal/hizmetin tesliminden sonra Alıcıya ait
kredi kartının alıcının kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz
kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka
veya finans kurulusunun mal/hizmet bedelini Satıcıya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla mal/hizmeti 3 (Üç) gün içinde Satıcıya
göndermekle yükümlüdür. Bu takdirde teslimat giderleri Alıcıya aittir.
Satıcı, sözleşme konusu mal/hizmetin sağlam, eksiksiz, siparişte
belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları
ile teslim edilmesinden sorumludur. Sözleşme konusu mal/hizmet, Alıcıdan başka
bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kisi/kurulusun teslimatı
kabul etmemesinden Satıcı sorumlu tutulamaz. Satıcı, cayma beyanının kendisine
ulaşmasından sonra 10 (on) gün içinde mal/hizmet bedelini, varsa kıymetli
evrakı iade eder. Mal/hizmeti 20 (yirmi) gün içinde iade alır. Hakli gerekçelerle
satıcı, sözleşmedeki ifa süresi dolmadan alıcıya eşit kalite ve fiyatta mal/hizmet tedarik
edebilir. Satıcı mal/hizmetin ifasının imkânsızlaştığını düşünüyorsa,
sözleşmenin ifa süresi dolmadan alıcıya bildirir. Ödenen bedel ve varsa
belgeler 10(on) gün içinde iade edilir. Garanti belgesi ile satılan
mal/hizmetlerden olan veya olmayan mal/hizmetlerden arızalı veya bozuk olan
mal/hizmetler, garanti şartları içinde gerekli onarımın yapılması için Satıcıya
gönderilebilir, bu takdirde teslimat giderleri Satıcı tarafından karşılanacaktır
ALICI, magaza.alternet.com.tr internet sitesinde sözleşme konusu ürünün
temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön
bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi
verdiğini beyan eder.
ALICI; bu sözleşmeyi elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli
sözleşmelerin akdinden önce, Satıcı tarafından tüketiciye verilmesi gereken
adres, siparişi verilen ürünlere ait temel özellikler, ürünlerin vergiler dâhil
fiyatı, ödeme ve teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini
teyit etmiş olur.
SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen
niteliklere uygun ve mevzuat uyarınca teslimi zorunlu olan hallerde garanti
belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.
SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin
imkansızlaşması halinde sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu
durumu, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan tüketiciye
bildirir ve ALICI'ya eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir
veya ürün bedelini iade edebilir.
alıcının kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin
ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra 10 (on) gün içerisinde ilgili bankaya
iade edilir.
alıcının, satıcının kampanyalarının, satıcının satış sisteminin veya
internet sitesinin herhangi bir açığından (teknik, vs.) faydalanarak; SATICI'ya
zarar vermemeyi, haksız bir menfaat sağlamamayı, tekrarlanan uygulamalar
yapmamayı, internet sitesini kötüye kullanmamayı taahhüt etmektedir.
ALICI, SATICI tarafından kendisine gönderilecek her türlü ticari elektronik
iletilere, onay vermektedir. Bu kapsamda ALICI, SATICI tarafından kendisine,
kişi müdahalesi olmadan çalışan faks, elektronik posta, kısa mesaj gibi
otomatik arama sistemleri vasıtasıyla ya da başkaca diğer iletişim vasıtaları
ile ALICI'dan başkaca herhangi bir ön izin alınmaksızın bilgilendirme,
pazarlama ve/veya reklam amacıyla her türlü elektronik ileti/sms/fax vs.
gönderebileceğini kabul ve beyan eder.
ALICI dilediği zaman, hiçbir gerekçe belirtmeksizin bu kullanım şartları
kapsamındaki elektronik iletileri almaktan vazgeçebilecek olup; bunun için,
SATICI'ya çağrı veya iletide yer alan iletişim bilgilerini kullanarak, bu
yöndeki talebi iletmesi yeterli olacaktır. Satıcı, vazgeçme talebinin kendisine
kolay bir yolla ve ücretsiz olarak iletilmesini sağlayacak olup; talebin
alınmasını müteakip Satıcı derhal bu talebin gereğini yerine
getirecektir.
CAYMA HAKKI
Alıcı, sözleşme konusu mal/hizmetin kendisine veya gösterdiği adresteki
kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 7 (yedi) gün içinde herhangi bir gerekçe
göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkini kullanabilir. Cayma
hakkının kullanılması için cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin 7
günlük süre içerisinde sürekli bir veri sağlayıcısı ile ya da yazılı olarak
yapılması yeterlidir.
satıcıya mevzuat hükümlerine uygun olarak bildirimde bulunulması şarttır.
Cayma hakkının kullanılması halinde; alıcıya veya onun bildirdiği yukarıda
bilgisi bulunan üçüncü kişiye teslim edilen ürünün faturasının üzerinde yer
alan iade ile ilgili kısımların tüketici tarafından doldurulması zorunludur. 7
(Yedi) günlük süre içerisinde iade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa
standart aksesuarları ile birlikte teslim edilmesi gerekmektedir. Ambalaj ve
içeriğinin denenirken hasar görmemiş olası şarttır. Bu hakkin kullanılması
halinde, 3. kişiye veya alıcıya teslim edilen mal/hizmete ilişkin fatura
aslinin iadesi zorunludur. Fatura aslı gönderilmezse alıcıya KDV ve varsa diğer
yasal yükümlülükler iade edilemez. Ürünle birlikte hediye verilen satışlarda,
cayma hakkı kullanılır ise, verilen hediye de alıcı tarafından iade
edilecektir.
Tüketicinin cayma hakkını kullanması halinde; satıcı veya sağlayıcının cayma
bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç on gün içerisinde almış
olduğu toplam bedeli ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi,
tüketiciye hiçbir masraf yüklemeksizin iade etmek ve yirmi gün içerisinde malı
almakla yükümlüdür. Cayma hakki nedeni ile iade edilen mal/hizmetin teslimat
bedeli Satıcı tarafından karşılanır.
CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK MAL/HİZMETLER
Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça tüketici, aşağıdaki sözleşmelerde cayma
hakkını kullanamaz.
a) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı
ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmeleri.
b) Fiyatı borsa veya teşkilatlanmış diğer piyasalarda belirlenen mallara
ilişkin sözleşmeler.
c) Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda
hazırlanan, niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk
bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların
teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tüketici tarafından ambalajının açılmış olması şartıyla, ses veya görüntü
kayıtlarına, yazılım programlarına ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin
sözleşmeler.
d) Gazete, dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
e) Bahis ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına ilişkin sözleşmeler.
f) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve tüketiciye anında teslim
edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler.
TEMERRÜD HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI:
Alıcının temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı
satıcının oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul eder.
Tarafların işbu sözleşmeden kaynaklanan edimlerini yerine getirmemesi durumunda
borçlu genel hükümler uyarınca temerrüde düşmüş sayılacak, temerrüde düşen
tarafın edimini süresi içerisinde haklı bir sebebi olmaksızın yerine
getirmemesi durumunda, diğer taraf söz konusu edimin yerine getirilmesi için
edimini yerine getirmeyen tarafa 7 (Yedi) günlük süre verecektir. Bu süre
zarfında, edimin yerine getirilmemesi durumunda edimini yerine getirmeyen taraf
sözleşmeden dönüp sözleşmenin ifa edilmemesinden kaynaklanan zararını karşı
tarafa ödetme hakkını haizdir.
YETKİLİ MAHKEME
İşbu sözleşmeden kaynaklanabilecek ihtilaflarda, şikâyet
ve itiraz başvuruları, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca her yıl aralık ayında
ilan edilen parasal sınırlar dahilinde tüketicinin mal veya hizmeti satın
aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri, bu
değerin üzerindeki ihtilaflarda Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. Tüketici
Mahkemesi bulunamayan yerlerde Asliye Hukuk Mahkemeleri yetkilidir.
Bu Metnin uygulanmasından veya yorumlanmasından doğacak her türlü
uyuşmazlığın çözümünde Denizli (Merkez) Adliyesi Mahkemeleri ve İcra Daireleri
yetkilidir.